Loading...

Våre ansatte

Den forberedte voksne - Læreren har ansvar for at alle elevene befinner seg der de skal være, finner arbeid, deltar i presentasjonene de skal ha og bruker arbeidsøkten konstruktivt. Dette betyr å være oppmerksom på hva alle jobber med selv om man bare presenterer til mindre grupper. Miljøarbeideren støtter opp om lærerens presentasjoner, og hjelper elevene i arbeidet. Å observere er en aktiv prosess i et montessorigrupperom. Læreren må observere den enkelte elevs bruk av materiell, arbeidsflyt og arbeidsvaner. Læreren må videre observere dynamikken i gruppen og den generelle atmosfæren. Læreren bør bruke litt tid hver dag til å observere, men man kan også observere mens man presenterer. Observasjonene danner grunnlaget for videre presentasjoner, mulige endringer i det fysiske miljøet eller hva slags harmoni- og høflighetsøvelser det må legges vekt på. Den forberedte voksne er en rollemodell, og alle ansatte på skolen er bevisst rollen de har. Voksenrollen må også forandre seg med de forskjellige trinnene, ettersom hjelp til utvikling innebærer en gradvis overføring av ansvar fra den voksne til barnet. Den voksne er en veiviser, men trenger også å vite hvordan man skal unngå å bli en hindring ved å gi unødvendig hjelp.

Rebekka P. Berntsen

Inspektør/fungerende rektor

Gunn Elise A. Dale

Rektor

Cori Simonsen

Montessoripedagog

Vivian Mortensen

Montessoripedagog

Signe Elise Eik

Montessoripedagog

Beathe Nekstad

Montessoripedagog

Veronika Drange Hinderaker

Pedagog

Tor-Lage Smistad

Pedagog

Arild S. Gismervik

Pedagog

Mona Munthe Høvring

Pedagog

Annica Jøsang

Miljøarbeider

Elisabeth Ridola Skare

Miljøarbeider

Karen Lovise Vikingstad Hodne

Miljøarbeider

Laila Bårdsen

Miljøarbeider

Linn Elisabeth Egge

Miljøarbeider

Therese Ljusnes Ytterøy

Miljøarbeider

Harry Elvin Halleland

Vaktmester

Eva Namoc Ugsang

Renholder